agxos-tou-pagovounou-agxodeis-diataraxes-psuxologia-ugeia-eisaimonadikigr

Τι είναι το άγχος του παγόβουνου και πώς μπορείς να το λιώσεις!

Τι είναι το άγχος του παγόβουνου και μπορείς να το … λιώσεις από μέσα σου; Μήπως το έχεις και εσύ και δεν το γνωρίζεις;

 

Το άγχος του παγόβουνου

mipos-exeis-to-agxos-tou-pagovounou-psuxologia-agxodeis-diataraxes-eisaimonadikigr

 

Το άγχος έχει καθίσει πάνω σου σαν παγόβουνο και η ένταση είναι τόσο καλά κρυμμένη που δεν μπορείς να τη βρεις και να την αντιμετωπίσεις;  Ωστόσο δεν «κλέβει» μόνο την χαρά σου, αλλά βλάπτει και την υγεία σου, γι’ αυτό καταπολέμησέ το.

 

Γράφει η Κυριακή Δριτσάκου.

 



 

 

 

Υπάρχει ένα ύπουλο είδος άγχους που υποβόσκει στο υποσυνείδητό σου και πολύ δύσκολα μπορείς να το αντιληφθείς.  Δεν είναι το σύνηθες που νιώθουμε όταν βιώνουμε καταστάσεις πίεσης.  Είναι περισσότερο ένα απροσδιόριστο συναίσθημα που οι ειδικοί αποκαλούν το «στρες του παγόβουνου».  Πήρε αυτή την ονομασία επειδή μόνο η κορυφή είναι εμφανής, ενώ στο εσωτερικό το πρόβλημα είναι πολύ μεγαλύτερο.

Το άγχος του παγόβουνου μπορεί να πυροδοτηθεί από στοιχεία του χαρακτήρα μας που δεν αντιλαμβανόμαστε, όπως η τελειομανία ή ο αρνητισμός.  Για παράδειγμα, μπορεί να σε απασχολεί περισσότερο από όσο θα έπρεπε η γνώμη που έχουν σχηματίσει οι άλλοι για σένα ή να σκέφτεσαι με ζήλια τα προτερήματα του συνανθρώπου σου.  Αυτές οι σκέψεις γίνονται αυτόματα, ωστόσο η ένταση που σου προκαλούν μπορεί μακροπρόθεσμα να είναι επιζήμια.  Οι ερευνητές υποστηρίζουν ότι όσοι θεωρούσαν πως δεν έχουν άγχος, βρέθηκε μέσα από εξετάσεις ότι οι ορμόνες του στρεςκορτιζόνη και η αδρεναλίνη) ήταν αυξημένες.

 

mipos-exeis-to-agxos-tou-pagovounou-psuxologia-agxodeis-diataraxes-eisaimonadikigr

 

 

Προφανώς το άγχος του παγόβουνου είναι απόρροια της σύγχρονης ζωής και των εξαντλητικών γρήγορων ρυθμών

Ανήκουμε σε μια κοινωνία όπου οι άνθρωποι δουλεύουμε όσο ποτέ άλλοτε. Αυτό έχει ως αποτέλεσμα να αφιερώνουμε ελάχιστο χρόνο σε εκείνα που μας κάνουν χαρούμενους και μας ηρεμούν. Όπως είναι οι διαπροσωπικές σχέσεις και οι δραστηριότητες.  Συχνά το στρες είναι η απόδειξη ότι δεν κάνουμε αρκετά από εκείνα που είναι σημαντικά για εμάς. Ακόμα και όταν τα κάνουμε δεν τα απολαμβάνουμε καθώς σκεφτόμαστε τις υποχρεώσεις μας.

Αν δεν αντιληφθείς ότι είσαι αγχωμένη, δεν θα μπορέσεις να αντιμετωπίσεις την κατάσταση, και αυτό είναι πρόβλημα.  Με τον καιρό, οι αυξημένες ορμόνες του στρες μπορεί να προκαλέσουν φλεγμονές και να καταβάλλουν τις φυσικές άμυνες του οργανισμού σου.  Οι συνέπειες της συσσώρευσης του άγχους είναι το σώμα να χάσει την ικανότητά του να ρυθμίζει την χοληστερόλη, τον μεταβολισμό, ακόμη και τα συναισθήματα.

 




 

 

Όταν αντιληφθείς τι σου προκαλεί άγχος, πρέπει να βρεις και τους τρόπους για να απαλλαγείς

Υπάρχουν κάποιες τεχνικές που μπορεί να σε βοηθήσουν σε αυτό.  Τις περισσότερες φορές χρειάζεται η προσωπική επαφή με τους γύρω σου για να … συνδεθείς πραγματικά μαζί τους.  Το facebook και τα μέσα δικτύωσης καλύπτουν ορισμένα κενά, αλλά είναι σαν να αντικαθιστάς το υγιεινό φαγητό που έχει ανάγκη ο οργανισμός σου με junk food.  Είναι αρκετά θεραπευτικό να μοιράζεσαι με τους φίλους σου τις τελευταίες εξελίξεις στη ζωή σου.

Θα χρειαστείς επίσης να αναθεωρήσεις τη σχέση σου με την άσκηση.  Η αερόβια άσκηση είναι μια πολύ καλή επιλογή για να μειώσεις το στρες.  Ωστόσο, το πρόβλημα με τις έντονες προπονήσεις είναι ότι εστιάζουν σε συγκεκριμένους στόχους.  Έτσι σε παρακινούν να πιέζεις τον εαυτό σου για να ξεπεράσεις τα όριά σου.  Αυτή η έννοια ανταγωνισμού μπορεί να είναι διασκεδαστική και υγιής.  Αν όμως πάσχεις ήδη από το στρες του παγόβουνου, τότε μπορεί να επιδεινώσει την κατάσταση.  Εναλλακτικά διάλεξε εναλλακτικούς τρόπους άσκησης όπως η γιόγκα. Η γιόγκα είναι από τους τύπους γυμναστικής που σου ”γυμνάζει” το σώμα αλλά και τη ψυχή. Τη συνιστώ ανεπιφύλακτα.

 

yoga-giogka-tropoi-antimetopisis-agxous-gumnastiki-asxolies-simvoules-psuxologia-eisaimonadikigr

 

Το τελευταίο βήμα είναι να ρωτήσεις τον εαυτό σου τι είναι εκείνο που μετράει περισσότερο στη ζωή.  Στη συνέχεια προσπάθησε να μείνεις συνδεδεμένη με το σκοπό σου.  Όταν συνδεόμαστε εμπράκτως με τον σκοπό μας, τότε η εσωτερική πίεση που νιώθουμε εξισορροπείται.

 

 

 

Εσύ γνώριζες τι είναι το άγχος του παγόβουνου; Είσαι σίγουρος/η ότι δεν το έχεις και εσύ; Για να βεβαιωθείς, απευθύνσου σε έναν ειδικό ψυχικής υγείας.

 



Δείξε το στους φίλους σου!Share on Facebook
Facebook
Tweet about this on Twitter
Twitter
Share on LinkedIn
Linkedin
Share on Tumblr
Tumblr
Email this to someone
email
Pin on Pinterest
Pinterest
Share on Reddit
Reddit

Post Author: Eisaimonadikigr